تحقیق درباره دیدگاه سید محمد خاتمی درباره فلسفه

مطالب دیگر:
📎دانلود تحقیق در موردتومور های پوستی📎دانلود تحقیق در موردتيم هاي بهبود پروژه كيفي- INQA📎دانلود تحقیق در موردتک یاخته های خونی و بافتی انسان📎دانلود تحقیق در موردتک یاخته های روده ای و تناسلی📎دانلود تحقیق در موردتکامل قلب📎دانلود تحقیق در موردتکامل کودک شیرخوار و نوپا📎دانلود تحقیق در موردتکنولوژي بازشناسي گفتار فارسي با رویکردی به صنعت بانکی📎دانلود تحقیق در موردتکنولوژی های پیشرفته در صنعت خودرو📎دانلود تحقیق در موردتکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو📎دانلود تحقیق در موردتکنیک های تولید مثلی در دام 1📎دانلود تحقیق در موردتی ام اس📎دانلود تحقیق در موردتیره Fabaceae📎دانلود تحقیق در موردثمره فر اصلی📎دانلود تحقیق در موردجامعه زیستی📎دانلود تحقیق در موردجامعه شناسي انحرافات📎دانلود تحقیق در موردجامعه شناسي خانواده📎دانلود تحقیق در موردجایگاه استراتژی در سازمان و مدل تلفیقی جهت پیاده سازی آن 1📎دانلود تحقیق در موردجایگاه و تاثیرات رایانه در زندگی امروز📎دانلود تحقیق در موردجرائم زندانیان بند نسوان📎دانلود تحقیق در موردجرم رایانه ای
این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 4 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید . لینک دانلود پایین صفحه حجت الاسلام و ال|1758435|xab
در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با تحقیق درباره دیدگاه سید محمد خاتمی درباره فلسفه

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 4 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

حجت الاسلام و المسلمین محمد خاتمی ، رئیس جمهور پیشین ایران ، اگرچه علوم حوزوی و سیاسی و اجتماعی خوانده ، با این حال ، در عالم فلسفه نیز ، صاحب رای و نظر است . در ادامه دیدگاه ایشان را در باره معنای فلسفه در یک پرسش و پاسخ می خوانید :

در دوره ما که علم و تکنولوژی بسط یافته است، فلسفه چه مقامی دارد و چه می تواند بکند یا ما چه نیازی به آن داریم؟
o باید در آغاز مشخص شود که از فلسفه در این پرسش چه مراد شده است؟
فلسفه به معنی عام آن چنان که سقراط می انگاشت عبارت از «دوست داشتن دانایی» است، در جهان حقیقتی وجود دارد که متعلق دانایی است و چنین دانایی را دوست داشتن فلسفه است . همه انسانها بالقوه خواستار دانایی و حقیقت دانی هستند یعنی فطرتاً بشر به این سو متمایل است، اما این احساس و کشش در اندکی از انسانها به فعلیت می رسد و همواره چنین بوده است. بیشتر مردم دچار روزمرگی و در پی سود و زیان ظاهری و آنی هستندو علم و دین را نیز برای همین می خواهند یا مآل دینداری و علم خواهی آنان به همین امر است. در گذشته که علم و تکنولوژی بسط امروز را نداشت نوعی غفلت در بیشتر مردمان بود، و امروزه نوعی دیگر. البته نمی توان انکار کرد که با غلبه روح تکنیک بر بشر امروز و استیلای آن بر همه وجوه زندگی، دنیا زدگی انسان امروز آشکارتر و احیاناً جدی تر شده است؛ ولی به نظر من فلسفه به معنی پیش گفته شده هیچ گاه در جامعه عمومیت نداشته است